Heize-Hotel-Del-Luna-OST-Part-5.jpg

今天下午翻了太妍的名為你的詩之後,我中了德魯納酒店毒的朋友又傳了這首歌給我。一時職業病犯了就把這首歌也翻譯了,一起來欣賞吧~~

歌曲資訊/ 노래정보/ Information of the song:
歌名/ 곡명/ Title:你能明白我的心嗎/ 내 맘을 볼 수 있나요/ Can You See My Heart
歌手/ 가수/ Artist:헤이즈/ Heize
專輯/ 앨범/ Album: ​德魯納酒店OST Part 5/ 호텔델루나OST Part 5/ Hotel Del Luna OST Part 5

歌詞/ 가사/ Lyrics:

내 맘을 볼수 있나요
你能明白我的心嗎
Can you see my heart

난 그대뿐이에요
對我來說就只能是你
For me, it can only be you.

그대뒤에 나 있을게요
我會一直在你身後
I will always stay behind you

한걸음 뒤에서요
隔著一步的距離
with a step away from you.

 

그댄 내마음 모르죠
你並不明白我的心吧
It seems that you cannot see my heart

눈물이 글썽여요
淚眼婆娑
My eyes are watering

그댈 보면 마음이 아프네요
只要看到你心就好痛
It is painful when I see you

혼자하는 사랑은
獨自一人的愛
Lonely love

 

언젠가 다시 돌아가야 할 그곳을
總有一天必須再次回到的那個地方
I will walk to the place that

홀로 걸어가겠죠
我應該會是獨自一個人走過去的吧
I have to go back alone.

그런 내가 슬퍼요
那樣的我會很難過的
That kind of me will be full of sorrow

 

모른척 하는 건가요
即使在在你身旁的日子裡
Even if I shout out my mind

그대 곁에 있는날
使勁的大聲喊出
during the day by your side,

힘껏 소리쳐 불러봐도
我心裡的聲音
are you still pretending that

마음의 소리니까
你仍是裝作不知道我的心意嗎
you cannot see my heart?
 

 

언젠가 다시 돌아가야 할 그곳을
總有一天必須再次回到的那個地方
I will walk to the place that

홀로 걸어가겠죠
我應該會是獨自一個人走過去的吧
I have to go back alone.

그런 내가 슬퍼요
那樣的我會很難過的
That kind of me will be full of sorrow

언젠가 다시 돌아가야 할 그곳을
總有一天必須再次回到的那個地方
I will walk to the place that

홀로 걸어가겠죠
我應該會是獨自一個人走過去的吧
I have to go back alone.

이런 내가 아파요
這樣的我會很痛苦的
This kind of me will be full of pain.

우우우우우
嗚嗚嗚嗚嗚
Ooh...

슬픈 마음이 들어요
聽到我悲傷的心了
I can feel my sad heart

나는 왜 안되는지
我仍然不知道為什麼我不可以
I still cannot realize why I am not that person

사랑이란 가깝고도 머네요
所謂的愛...好近卻也好遠呢
The so-called love... is close but also far

그대의 마음이란
所謂的你的心啊...
The so-called your heart

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 N.Hu 的頭像
    N.Hu

    N.Hu's blog

    N.Hu 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()